De reis naar de Niagara Falls.

Om even voor half 10 rijden we weg bij de Fingerlakes bij Geneva. Als we uit Geneva weg rijden, zien we heel bizarre wolkenpartijen. Zoiets hebben we in Nederland nog nooit gezien.

De reis verloopt vlot en zonder problemen. Onderweg veel regen en onweer. We hopen dat dat in Niagara anders is. We zijn daar maar 1 nacht, en dan wordt het rondlopen daar toch een beetje lastig.

De grens USA – Canada duurt wel een beetje lang omdat de douanier van de rij waar wij in staan er plotseling mee stopt. Pas na verloop van tijd krijgen we in de gaten dat de rij nu helemaal gesloten is. Handig!

Om kwart over 12 rijden we het terrein van het hotel op. De kamer is nog niet klaar maar we mogen de auto wel alvast op het parkeerterrein van het hotel zetten.

The Falls.

We pakken de spullen die we nodig hebben en vertrekken te voet richting ‘The Falls’. We houden rekening met Vegas-drukte, maar dat valt 100% mee. Het is druk, maar niet vervelend.

Maid of the mist.

We hadden gisteren in een brochure over de Niagara Falls 2 attracties uitgekozen die ons wel wat lijken: Maid of the Mist, explore the roare en Behind the Falls.

We lopen eerst naar Maid of the mist. Kaartje kopen, even in de rij, met de lift naar beneden, blauwe poncho in ontvangst nemen en wachten op de boot. We vinden een mooie plaats, op het bovendek van de boot.

De USA-Falls vanaf de boot gefotografeerd.

Eerst varen we langs de USA-Falls. Die is kleiner dan de Horseshoe-Falls. Het licht is mooi. Wat een kracht, wat een geweld van zóveel water. Echt mooi. Van de boulevard af gezien lijken de watervallen niet eens zo heel hoog. Als je er onder vaart, zijn ze plotseling wel heel wat hoger.

Dan varen we door naar de Horseshoe-falls. Ongelofelijk wat een hoeveelheid water komt hier naar beneden. Door al dat vallende water, ontstaat er een mist van kleine druppeltjes. Als we heel dicht bij de waterval varen, moeten we de camera’s beschermen tegen al het water. Het is echt een heel mooie ervaring.

Als we weer terug aan de wal zijn kopen we in de gift-shop nog wat leuke dingen.

De Horseshoe-Falls met een mist van water erboven.

Behind the Falls.

Vervolgens lopen we naar de 2de attractie die we willen zien: Behind-the-Falls. Dit blijkt toch een aardige wandeling te zijn, maar wel erg mooi.

Als we er om 4 uur aankomen, kunnen we kaartjes kopen voor 5 uur. We overbruggen de tijd op het terras van een restaurant. Van een zeer ongeïnteresseerde waitress krijgen we onze maaltijd geserveerd op een niet erg stevig plastic bordje. Apart.

Om even voor 5 uur lopen we naar beneden, naar Behind-the-falls. Het eerste platform is direct naast de Horseshoe-Falls.

Behind the Falls, naast de waterval.

Het is erg mooi om zo dicht bij dat vallende water te staan. Dat water maakt ook veel herrie zeg. Daarna lopen we een tunnel in die ons op 2 plekken áchter de waterval brengt.

Behind the Falls, kijkend naar het vallende water.

Je ziet alleen maar een scherm van water, maar het vallende water maakt een donderend lawaai. Ongelofelijk hoor. We lopen hier best lang rond.

Uitzicht op de watervallen.

Dan zijn we moe en lopen terug naar het hotel. Dat blijkt nog best een hele tippel, behoorlijk berg-opwaarts. Rond 18:00 uur zijn we bij het hotel. Daar wacht ons een verrassing- een King suite met jacuzzi met een split-level. Betekent dat de kamer zelf op de 13de ligt en de koffers op de 14de. Juist ja….

Maar wat het helemaal goed maakt is het uitzicht over de Falls- fantastisch! Het raam van onze kamer is van plafond tot de grond, met 100% zicht op de watervallen. Goh, mooie kamer.

De Falls zijn 's avonds mooi verlicht.

De Falls zijn ‘s avonds mooi verlicht.

Als het wat donkerder wordt, worden er lampen ontstoken in, op en achter de Falls. Dat geeft een erg mooi effect!

Op de Skylone Tower.

De volgende ochtend hebben we absoluut géén haast. De rit naar Toronto zou volgens TomTom net iets meer dan een uur kosten, dus we willen zo laat mogelijk vertrekken.

We staan heel rustig op en genieten van het mooie licht op de beide Falls. De zon komt precies richting onze kamer op en staat dus ook mooi over de rivier en de Falls.

Na ontbijt rijden we de auto om, van de parkeerplaats áchter het hotel naar die vóór het hotel. Zo kunnen we de koffers (veel) makkelijker in de auto krijgen.

Vervolgens rijden we naar de hóóóóge toren (Skylon Tower) waar we vanuit onze kamer schuin op keken. We willen de Falls graag nog 1 keer van boven bekijken.

De boot van Maid of the mist voor de USA-Falls.

We nemen de lift naar boven en genieten uitgebreid van het mooie uitzicht op de beide watervallen.

Links de USA-Falls en rechts de Horseshoe-Falls.

Mooi is dat daar boven hoor.