De reis naar Zion N.P.

De rit van Las Vegas naar het hotel dat dicht bij Zion national park ligt is best kort. Rond 15 uur zijn we er al.

Als we aankomen bij het hotel merken we dat de staat Utah in een andere tijdzone ligt dan waar we vandaan kwamen. Gisteren was het in Las Vegas nog 9 uur vroeger dan in Nederland. Vandaag is nog 8 uur vroeger. We moeten daar toch een beetje aan wennen.

Helaas is hier maar 1 nacht gereserveerd dus als we nog iets van Zion willen zien, moeten we meteen in de auto stappen en er naartoe rijden.

Zion Canyon.

Het deel dat wij bezoeken is een lange vallei, de Zion Canyon. Deze vallei is maar een deel van Zion national park.

Om de vallei te kunnen zien moet de auto geparkeerd worden en stap je in een shuttlebus die op 8 plaatsen in de vallei stopt.

Vanuit de shuttlebus kijken we naar de hoge rotsen van Zion.

De bus heeft ook aan de bovenzijde ramen zodat je mooi naar boven kunt kijken, naar de hoge bergen die aan de randen staan van de vallei.

In het krantje dat je bij elk National Park krijgt, lezen we dat er hartstikke veel wandelingen gemaakt kunnen worden. Hier hebben we dus helaas helaas geen tijd voor. Dat is wel erg jammer.

We rijden met de bus helemaal naar de laatste stop, zo ver mogelijk achter in de vallei.

Bij de Temple of Sinawa, the gateway to the Narrows in Zion.

Temple of Sinawa.

Deze stop heet Temple of Sinawa, the gateway to the Narrows. Hier stappen we uit. Het is er heerlijk koel, vooral in vergelijk met de temperaturen van Death Valley en Las Vegas die we nog in ons bloed voelen.

Via een goed begaanbaar pad, lopen we zo ver mogelijk de kloof in. Op een gegeven moment kunnen we niet verder en staan we aan de rand van de rivier. Hier zijn we bij the Narrows. De rivier heeft zich hier een weg door de rotsen heen gesleten. Veel mensen hebben er met hun kleding en schoeisel rekening mee gehouden en vervolgen de wandeling door de rivier tussen de rotsen door. We hadden dat uiteraard ook wel willen doen, maar hebben daar geen rekening mee gehouden.

We kijken er rustig rond om vervolgens rustig aan terug naar de bus te lopen.

Ook merken we dat we moe zijn. Moe van alle indrukken en fysiek moe van het toch best hoge tempo waarin we alles beleven. Daar moeten we voor volgende vakanties wel rekening mee gaan houden. Ergens maar 1 nacht zijn, is niet prettig.

De shuttlebus brengt ons terug naar de parkeerplaats waarna we om 7 uur rustig terug rijden naar ons hotel.

De volgende dag ontbijten we lekker buiten op het terras. Het eerste stuk van rit naar Bryce Canyon gaat door een ander openbaar gedeelte van Zion.

Canyon Overlook.

Bij de Canyon Overlook allemaal versteende zandduinen.

Na een tunnel stappen we nog even uit bij de Canyon Overlook waar we werkelijk schitterende rood gekleurde rotsformaties zien. Het zijn hier allemaal versteende zandduinen, je ziet overal de kleine laagjes zand die versteend zijn, net alsof je aan de rand van een gewoon strand vlak bij de duinen loopt.

De rest van de rit naar Bryce loopt door een erg mooi stuk van Utah. Het is heel afwisselend. Dan rijden we door en over beboste bergen en daarna rijden we door heel vlak en uitgestrekt land waar je heel ver weg kunt kijken.